12. stu 2009.

Za godinu - tri barke manje

Posle izlozbe fotografija "More i brodovi" mislio sam da ce me novinari pitati po nesto o fotografiji i fotografisanju, a eto ispade da sam pozeljniji za razgovor o tome kako popraviti staru drvenu barku.


9-uklapanje nove aste od prirodne krivine murovog drveta_resize
 

Tako sutra na Prcanj stize novinar RTV CG kako bi napravili kratak zapis o tome kakva je sudbina drvenih baraka u nasem priobalju kojih je evidentno svake godine sve manje. Na primjer u poslednje dvije godine svedok sam licno da je samo na Prcanju nestalo bar tri drvene barke koje su ili ostale na dno mandraca ili zapaljene jer vlasnici nisu znali sta ce sa njima a nisu bili u stanju da ih poprave.

Takodje ima puno starih drvenih baraka koje i sada stoje ispred kuca vlasnika koji ih iz neke nostalgije cuvaju kao "ipak cu jednog dana da je popravim" a nisu mozda ni svjesni da to vise nije ni moguce jer predugim stajanjem na suhom barka izgubi svoju geometriju i potrebno je mnogo vise ujaganja , znanja i vremena nego sto oni to imaju tako da je vecina tih baraka osudjeno na propast.


kamelija 2009 014_ED

Ali takodje sam vidjao barke koje su u jako dobrom stanju a nalaze se po raznim konobama koje su ovoga casa spremne da zaplove ali iz nekog razloga one su jos u mracnim prostorijama umjesto da se koriste.

No bili kako bilo krajnje je vrijeme da se nesto ucini za spasavanje ovih ljepotica priobalja jer mozete li zamisliti da na moru gledate samo skutere, glisere i plastikanere a da se o drvenim barkama govori samo u proslom vremenu.

NZ.

Nema komentara:

Objavi komentar