15. stu 2009.

Drvena brodogradnja nije mrtva

Stiglo nam je pismo koje nas je prijatno iznenadilo. Brodogradnja drvenih baraka u Boki nije mrtva. Nade ima... Mr brodogradnje Zoran Božović

 

Postovani !

Bavim se drvenom malom brodogradnjom i izgradio sam dvije nove drvene barke i desetak sam restaurirao.

Zivim u Kotoru , gdje sam i rodjen, i magistar sam brodogradnje, ali one velike. Fakultet sam poceo u Zagrebu 1990. god., a zavrsio u Beogradu 1996. god. Dvije godine sam radio u brodogradilistu Novi Sad i od 1998. ponovo sam u Kotoru. Od 2002.god. se aktivno bavim brodogradnjom u drvetu, kao hobi , jer radim u banci.

O ovom blogu sam saznao putem teksta gosp. S. Lukovica u dnevnom novinama Vijesti i jako podrzavam ovu inicijativu.

Dodao bih svoj komentar na Zoranov tekst o plastificiranju drvene barke.

9997-tri bokobrana za jednu stranu_ED

 

Istina je da poliuretanski bezbojni završni lak “Gel Gloss Pro” (kao ni bilo koji drugi) kojim ste premazali drvo nekoliko puta (tako navodite) nije se ni mogao pokazati dobro nakon nekoliko godina. Razlog je sledeci:

Ljeta koja su veoma agresivna na Mediteranu (salinitet vode i jako sunce) odnosi najmanje 2 do 3 sloja bilo koga bezbojnog laka (ovaj sto ste Vi koristili je veoma dobar tj.u vrhu je kvaliteta) sto znaci da svake godine treba nadoknaditi ta dva do tri sloja. Takodje da bi se napravio dobar rad odmah na pocetku treba nanijeti minimum 6 do 7 slojeva bezbojnog laka, tako da u svakom trenutku epoksid i drvo stiti barem 4 do 5 slojeva koji preostaju kada se uniste 2 do 3 sloja godisnje tokom eksploatacije.
Ovo pravilo vrijedi za bezbojne lakove, jer oni imaju mnogostruko vecu apsorpcionu moc suncevih zraka, narocito na ravnim povrsinama (palube i sl.) i desava se da se toliko moze zagrijati horizontalna povrsina da bosonogi ne mozete hodati po palubi i onda mozete zamisliti pod kojom je temperaturom izlozeno drvo i epoksid.

Boje sa pigmentom su bolje i kod njih ovo nije izrazeno i naravno najbolja je bijela boja.S tim u vezi dovoljno je 2 do 3 sloja ovih boja preko epoksida za dugotrajnu upotrebu bez nekog veceg odrzavanja.

Na kraju veoma bih Vas pohvalio za nacin na koji ste rekonstruisali ovu drvenu barku, jer je to putokaz kako se drvo (staro ili novo) danas u svijetu tretira.

Pozdrav,

Zoran Božović
zzbozovic@yahoo.com

Nema komentara:

Objavi komentar