Plastificiranje drvene barke stakloplastikom
Moj rodjak Mato je imao neku staru batanu koju je jos pokojni Anto Pilastro prepravio od jedne duze barke ciji je zadnji kraj bio dobro ostecen pa su je tada skratili i kao takva bila je u upotrebi sigurno petnaest ili vise godina. Ali vreme cini svoje i vise se nije mogla zakrpiti klasicnim metodama nego je odlucio da je plastificira poliesterskom smolom i platnom sto je u stvari najjeftiniji nacin plastificiranja.
Prije toga trebalo je izvrsiti popravke na kolumbi koju je izjela bisa i koju smo malo prosirili ,okrpiti oplatu koja je istrulila a sve strane na koje ce se nanjeti platno dobro ostrugati do zdravoga drveta.
Obzirom da je i meni koji sam sve to radio bilo prvi put da se srecem sa tom vrstom plastificiranja pravio sam pocetnicke greske ali brzo sam naucio da je najvaznije ne stedjeti na smoli prilikom plastifikacije nego dobro natopiti sve coskove kako bi platno dobro prionulo za dasku te se kasnije nebi potkoruzilo.
Nanjeli smo dva sloja platna i nismo nanosili nikakav kit iako bi to trebalo raditi radi glatke povrcine dna jer se tako dobija na brzini posto je trenje manje.
No koliko para toliko i muzike, tako da sam na ocvrsnulu plastiku naneo dva sloja jedne vrste temeljne dvokomponentne boje pod nazivom HEMPEL’S HIGH PROTECT 35659 koju toplo preporucujem svakome jer se na taj nacin ojacava podvodni dio od mehanickih ostecenja plastike i sprecava pojava osmoze u buducnosti.
Preko tog sloja koji se stavlja samo na podvodni deo naneo sam LIGHT PRIMER 45550 dvokomponentnu temeljnu boju ali sada preko svih povrsina koje su plastivicirane kao pripremu za nanosenje POLY ENAMEL 55100 dvokomponentne zavrsne boje koja se nanosi samo iznad vodene linije.
Naravno na podvodni deo se preko temeljne farbe stavlja neki antifouling takodje u dva sloja s tim da se druga ruka nanosi samo par sati prije porinuca. Za eventualno pranje ruka i alata te mozda minimalno razredjivanje farbe koristio sam razredjivac istog proizvodjaca COD 08080/00000
Zatim smo barku okrenuli i presao na popravke razme koju smo takodje presvukli platnom i plastificirali.
Zatim su na red dosli skarmaduri te farbanje unutrasnjosti sto smo uradili na klasican nacin uljanim bojama.
Time smo ovoj barci produzili zivot a evo iskustvo pokazuje da se posle ovako uradjene barke radovi oko nje u buducem periodu znatno olaksavaju iako nista nije vjecito.
Sa postovanjem NIKOLIC ZORAN sa Prcanja.
volio bi je imati,,
OdgovoriIzbrišiZASTO SE NE PROIZVODE OVAJ TIP BATANA KA ŠTO JE OD MATANA,,MISLIM PLASTIČNE,,JOŠ JEDNOM JA JE VOLIM OD SVI BARKI,,
OdgovoriIzbrišibellissimo lavoro... ,anche io ho una battana nel porto di cattolica in italia.
OdgovoriIzbriši