22. svi 2013.
10. svi 2013.
REGINA
Jošjedna drvena ljepotica je ovih dana zaplovila vodama Bokokotorskog zaliva. U pitanju je Brodica po imenom REGINA a napravljena je na Korčuli
1907.
Kompletna rekonstrukcija broda urađena je 2000 godine i tada je ugrađen
novi Perkins motor.. Radio je jedan stari majstor iz Krtola.
Početak radova-poslije obilnih kiša
Majstor stolar-Milovan Milaš
Majstor od piture –Dušan Janjić
Poslije paljena drveta plinom i skidanja višegodišnjih
naslaga boje uslijedilo je čišćenje
ostataka brusnim papirom .
Zamjenjeno je vrlo malo drveta:na oba boka madijer po 1
metara.Na provu dio i na krmu je dodato drvo radi estetike.Podvodni i nadvodni
dio je bio u odličnom stanju.Stari kalafat nije skidan.Brusilicom je očišćen
spoj između madijera( od starog kita) i
napunjen Vurth-ovim ljepilom.
Podvodni dio je premazan sa tri ruke Hempel-underwater
prajmer za drvo..Zatim anfouling Coperpaint
.
Nadvoni dio je premazan sa Hempel undercoat,zatim završna
Hempel boja u zelenoj nijansi.
Plastificirani djelovi krov kabine i nad kabine hempel
dvokomponentna boja za plastiku.
Pošto je ranije brod premazan uljanom bojom,sada se detaljno
čistio da bi se mazao sandolinom da dobije željenu nijansu,a kasnije premazam
sa hempel jednokompnentnim lakom za čamce.
Radove na motoru ja radila firma Pro
Yacht- Zlatka Dubrete.
Spuštanje u vodu sa kranom.
28. tra 2013.
Stoliv 28. travnja 2013. (Radio Dux)
- Manifestacija "Fešta kamelija Stoliv 2013 " završena je u nedelju
ribarskim susretima vlasnika i ljubitelji drvenih barki "Camellia
trophy".
U akvatorijumu ispred Stoliva od
jutarnjih sati posade osam drvenih barki takmičilii su se u ribanju i
veslanju nakon čega su prodefilovali akvatorijem ispred stolivske rive.
Pobjednici ovogodišnjeg "Camellia
trophy" u ribanju su braća Marijan i Mladen Šantić, drugo mjesto
osvojili su Mario Garbin i Bruno Brguljan, dok je treće mjesto pripalo
Zoranu Brguljanu.
Pobjednik u veslanju drvenom barkom je Mario Garbin.
U sklopu manifestacije održano je
stručno predavanje o drvenim brodovima, barkama kao nacionalnom
kulturnom dobru, spomeniku kulture svake pomorske zemlje, koji treba
staviti pod režim zaštite, kao i svako drugo kulturno dobro. To su
prepoznale mnoge europske zemlje i krenule u spašavanje, održavanje, ali
istovremeno i promociju svoje pomorske baštine i kulture. Od strane
Europske komisije, a pod pokroviteljstvom UNESCO-a osnovano je 2005.
godine udruženje „European Maritime Haritage – EMH" za zaštitu pomorske
povijesti i tradicionalnih brodova. Postavljeno je i pitanje kada će to
uradutu i Crna Gora?
U sklopu predavanja direktorica
Pomorskog muzeja Kotor Mileva Pejaković Vujošević predstavila je svoj
projekat „Bitve, mandraći i tiraduri u Boki kotorskoj", koji je
prezentiran u sklopu proslave dvadesetogodišnjice proglašenja Crne Gore
ekološkom državom na Žabljaku – 2011.
„Ono što treba da zaštitimo su i drvene
barke. Identitet u vrmenu i prostoru Boke kotorske je u stvari more koje
je vezano sa jedrenjake i barke koje su bile prevozno sredstvo i izvor
života na ovom prostoru. Muo kao staro ribarsko mjesto početkom
dvadestog vijeka je imao registrovanih oko 75 barki. Danas ih ima samo
jedanast. U cijeloj Boki danas ima oko sedamdesetak registrovanih
drvenih barki.
Željela bih da Vam pomognem i da
napravimo zajednički projekat koji bi se zvao „Zaštita i valorizacija
mandraća, tiradura, barki i starih bitvi".
Kroz svoj istraživački rad otkrila sam
da je prvi crtež za izradu bitvi za vezivanje jedrenjaka izrađen 1880
god. Danas je sve manje tiradura, bitvi, a kako bi podsjetili i
opomenuli na stanje Pomorski muzej priprema izložbu fotografija
„Identitet u vremenu i prostoru".
Imamo mnogo elemenata da zaštitimo našu
materijalnu i nematerijalnu baštinu kod Ministarstva za kulturu Crne
Gore. Ja bih kazala jednom za sva vremena. Predlažem da iduće godine
napravimo jedan simpozijum na ovu temu - zaključila je direktorica
muzeja Mileva Pejaković Vujošević.
Učesnici skupa prisjetili su se kroz in
memoriam idejnog tvorca očuvanja drvenih barki i tvorca portala
www.drvenebarke.blogspot Branka Nikolića.
Organizatori NVO „Kamelija" MZ „Stoliv" i
SRD „Zubatac" priredili su zabavu i ručak od ulovljene ribe i drugih
morskih delicija...
Evo smo dobili i podršku iz Zadra od vlasnika ovog prelijepog broda što nam je veoma drago.
Poštovani,
www.simplonpc co.
uk
Dolin ex
Ivan
(Jadrolinija: 1948-1954 -
built 1946)
56 gross tons - 20 m long -
diesel: MAN 81 kW - speed 7 knots - 94 passengers
1946 wooden passenger ship built at shipyard in Zukovo, owner Ivan Zic from Rijeka, with name IVAN
1948 new owner Jadrolinija
1954 new owner Obalna plovidba Rijeka, renamed DOLIN, rebuilt as a cargo ship.
1956 new owner Losinjska Plovidba from Mali Losinj
1963 new owner Zanatsko usluzno poduzece "Tiha" from Silo
1965 new diesel Torpedo 103 kw, speed 7 knots
1981 new owner Brodarska zadruga "Labud" from Mrljane
1998 new owner Bogdan & Ivica Benic from Nevidjane - new diesel Saab-Scania 185 kw, speed 7 knots
2008 rebuilt as a luxary yacht
with 5 luxury en-suite cabins
2008 Still in service
Captain John (Ivica) Benic
writes:- Last winter we refitted
the boat to make it look like a 19th century yacht, with 5 luxury en-suite
cabins, and we rebuildt the hull from the deck level upwards. Importantly, the
hull is the original made back in 1946 in oak. It is still UNTOUCHED because of
the quality of the wood, prepared after felling in the forest by putting the
trees into mud sea for a couple of years before cutting for the craftsman. Evan
the cotton between the oak planks is still original, making this boat a real
oldtimer.
We now need help with contacting
agencies interested in booking this beautiful old ship:- ivica.benic1@gmail.com
Capt John (Ivica) Benic
Mate Balote 84
23000 Zadar
Croatiaivica.benic1@gmail.com
phone + 385 23/331340
fax + 385 23 337157 (Capt) Panjolmob + 385 959017455
Brodoprijevoznik company
Poštovani,
podržavam sve ideje za zaštitu sačuvanih drvenih brodova, ali kako,
šaljem
povijest našeg obiteljkog broda DOLIN, legenda starohrvatske
brodogradnje, ni jedan madir nije još promjenjen u cjelosti .
1946 wooden passenger ship built at shipyard in Zukovo, owner Ivan Zic from Rijeka, with name IVAN
1948 new owner Jadrolinija
1954 new owner Obalna plovidba Rijeka, renamed DOLIN, rebuilt as a cargo ship.
1956 new owner Losinjska Plovidba from Mali Losinj
1963 new owner Zanatsko usluzno poduzece "Tiha" from Silo
1965 new diesel Torpedo 103 kw, speed 7 knots
1981 new owner Brodarska zadruga "Labud" from Mrljane
1998 new owner Bogdan & Ivica Benic from Nevidjane - new diesel Saab-Scania 185 kw, speed 7 knots
2008 Still in service
Mate Balote 84
23000 Zadar
Croatiaivica.benic1@gmail.com
phone + 385 23/331340
fax + 385 23 337157 (Capt) Panjolmob + 385 959017455
Brodoprijevoznik company
24. tra 2013.
Dođite na feštu!
Fešta od drvenih baraka!
Evo nas ponovo okupljeni oko ideje o spašavanju ono malo drvenih plovila koje još plove našim vodama.
U nedjelju 28.aprila će se u centru STOLIVA ponovo okupiti vlasnici i ljubitelji drvenih baraka koji su voljni da daju svoj doprinos i progovore po koju rječ o ovom problemu sve bržeg nestajanja drvenih baraka sa naših prostora.
Pozivamo sve zainteresovane da dođu po mogućnosti sa barkama ili bez njih kako bi se u što većem broju mogli angažovati po ovom pitanju.
Drveni brod je nacionalno kulturno dobro, spomenik kulture svake pomorske zemlje, koji valja
staviti pod režim zaštite, kao i svako drugo kulturno dobro.
To su prepoznale mnoge evropske zemlje i krenule u spašavanje, održavanje, ali
istovremeno i promociju svoje pomorske baštine i kulture.
Od strane Europske komisije, a pod pokroviteljstvom UNESCO-a osnovano je 2005. godine
udruženje „European Maritime Haritage – EMH“ za zaštitu pomorske povijesti i tradicionalnih
brodova. Zemlje članice EMH udruženja su: Danska, Finska, Francuska, Njemačka, Nizozemska,
Norveška, Švedska, Velika Britanija. Udruženju su još pridruženi razni muzeji i udruženja iz
Belgije, Danske, španjolske, Finske, Francuske, Njemačke, Nizozemske, Norveške, Portugala,
Švedske, Velike Britanije, Estonije i Poljske.
Evo nas ponovo okupljeni oko ideje o spašavanju ono malo drvenih plovila koje još plove našim vodama.
U nedjelju 28.aprila će se u centru STOLIVA ponovo okupiti vlasnici i ljubitelji drvenih baraka koji su voljni da daju svoj doprinos i progovore po koju rječ o ovom problemu sve bržeg nestajanja drvenih baraka sa naših prostora.
Pozivamo sve zainteresovane da dođu po mogućnosti sa barkama ili bez njih kako bi se u što većem broju mogli angažovati po ovom pitanju.
EMH - Evropska organizacija za očuvanje tradicionalnih brodova
staviti pod režim zaštite, kao i svako drugo kulturno dobro.
To su prepoznale mnoge evropske zemlje i krenule u spašavanje, održavanje, ali
istovremeno i promociju svoje pomorske baštine i kulture.
Od strane Europske komisije, a pod pokroviteljstvom UNESCO-a osnovano je 2005. godine
udruženje „European Maritime Haritage – EMH“ za zaštitu pomorske povijesti i tradicionalnih
brodova. Zemlje članice EMH udruženja su: Danska, Finska, Francuska, Njemačka, Nizozemska,
Norveška, Švedska, Velika Britanija. Udruženju su još pridruženi razni muzeji i udruženja iz
Belgije, Danske, španjolske, Finske, Francuske, Njemačke, Nizozemske, Norveške, Portugala,
Švedske, Velike Britanije, Estonije i Poljske.
Kada će to uradutu i Crna Gora?
2. ožu 2013.
OSTVARENJE JEDNOG SNA
Prva pomisao na to da i sam jednog dana zajedrim svojom barkom
pasarom rodila se zahvaljujući Dux radiu
i pozivu od njenog direktora da jednom malo većom jedrilicom pređemo jedan dio
Crnogorske obale u sklopu projekta OBALA NAŠIH UNUKA čiji je jedan od sponzora
bio i Dux radio.
Proveli smo jedan fantastičan dan sa prijateljima na jedrilici Milena, a
imao sam priliku da za kratko osjetim kakav je to osjećaj upravljati velikom
jedrilicom što mi je i usadilo želju da se upustim u ostvarenje ovog projekta,
a opet sa moje strane i kao podrška održavanju tradicije drvenih baraka u Boki
i upošte na crnogorskom primorju.
Trudio sam se koliko je to bilo u mojoj moći da primjenim starinske
djelove kao što su boćeli od drveta, te djelovi za zatezanje konopa kojima se fiksira
jarbol i mnogi drugi djelovi kako bih otrgnuo od zaborava ova lijepa starinska
plovila koja se danas uglavnom proizvode od plastike.
Dakle posjije par godina i mnogo tzv “slučajnosti” u kojeja ne vjerujem
jer slučajnosti ne postoje, nešto mog umjeće i puno pomoći od prijatelja u
smislu da sam npr, jedro dobio čak iz Zadra, od Mladena Kukolja velikog
zaljubljenika u more i brodove, pa putem dobrih savjeta od Vita Vujovića
studenta brodogradnje, starinski konopi za boćele su stigli čak iz Sarajeva zahvaljujući još jednom Mladenu i Maji, pa preko moralne podrške mnogih meni dragih ljudi napokon
sam uspio da zajedrim ovom malom pasarom sa ovim tipom jedra za koje mislim da
se rjetko a možda i nikako ne može vidjeti na ovom djelu jadranske obale.
Ovo jedro koje je trapeznog oblika tzv
trapezno jedro, ili Treva jedro, ili jedro na macu, karakteristično je područje
od Venecije pa sve do Zadra i danas je na tom području veoma rašireno a poznate
su regate u kojima ima jako uno učesnika i veoma lijepo izgledaju kad se
razapnu između lantina.
Od Zadra pa sve do naših krajeva u upotrebi je bilo poznato latinsko
jedro koje ima samo jednu lantinu i trouglastog je oblika s tim da lantina ne
rjetko prelazi po visini vrh jarbola koji nemora biti jako visok što doprinosi
stabilnosti barke obzirom da ni jedna od ovih baraka nema produženu kolumbu već
uobičajenu kao i svaka barka.
Danas su sve više u uportebi praktična
trouglasta jedra koja su jednom stranom vezana za jarbol a pri dnu ih drži bum
sa škotom.
Pretplati se na:
Postovi (Atom)