Joško Radoničić
Popravka "petice"
Znam da se bavite starim barkama i njihovim popravkama. Ova priča nije baš potpuno u skladu sa vašim nastojanjima da se rekonstruiraju stare barke/jedrilice u originalu, ali vrijedi je pročitati.
Naime, 1977/78 moj brat Milan Radoničić i nas drug Nikola Pačić dobili su od jedriličarskog kluba “LAHOR” zadatak da pokušaju popraviti potpuno propalu jedrilicu L5 “Dobrota” koja je ležala godinama na jednoj ponti blizu Sv.Matije.
Oni su je, uz pomoć cijele naše družine iz Dobrote, uspjeli pokrpiti, ali nažalost to nije bilo dovoljno da bi zaplovila u tom stanju, pa su je na predlog uprave kluba, plastificirali.
Tako sređena, bila je kod mog brata nekih 3-4 godine, zatim su je ponovo preuzeli iz kluba.
Nakon toga o njoj su se “brinuli” mnogi tako da je na kraju završila “profundana”, potpuno zatrpana muljem u mandraću ispred sadasnje picerije "Bonita".
Uz dosta truda i rada, moj brat je dobio dozvolu od kluba da je izvuče i popravi. Nažalost bila je u takvom stanju da mu nije preostalo ništa drugo nego da je pokrpi i ponovo plastificira.
Pogledajte par slika kako je to izgledalo.
FASINADA - L5 POD PUNIM JEDRIMA
Mislim da moj brat ima slike vađenja iz mulja, ali on je sada na brodu pa mi te slike nisu dostupne.
Pozdrav Joško Radoničić
-o-
Petica Jošku za prilog i braći Radoničić za uloženi trud da osposobe ovu prelijepu jedrilicu.
Koliko nam je poznato L5 ili "petica" bila je "nacionalna klasa" u jedrenju iz vremena prije plastike. Uz "kadete" i "stele" one su predstavljale osnovnu bazu jedriličarskih klubova u Boki. Sjevernije na Jadranu bilo je još i "finn-ova" i "letećih Holanđana". Svi ovi modeli osim L5 doživjeli su i svoje plastično izdanje u svijetu, ali ne i kod nas. Zamijenili su ih "optimist", "Laser", "420" i "470"
Fala Jošku za prilog i poziv svima koji smatraju da bi mogli dopuniti ovu priču o drvenim jedrilicama koju smo počeli sa "Sutonom".
Očekujemo vaše priloge i fotografije
Za DrveneBarke
Nikolić B.
Nema komentara:
Objavi komentar