16. velj 2010.

Drveni "na silu"

Brodovi se izrađuju od čelika, stakloplastike, aluminijuma pa i betona i još drugih materijala, ali jedan tip brodova je osuđen da bude od drveta (mada je i tu plastika od skora umiješala prste) i to ne zbog romantike niti nostalgije. Ratni brod, bez pancira i velikokalibarskog naoružanja, plovi tamo gdje ni najveći i najači ne smiju - u minska polja.

Minolovci na novim zadacima

Zbog opasnosti od magnetnih podvodnih mina minolovci su se do skora izrađivali isključivo od drveta, pri tome veoma solidno, tako da su pojedini primjerci i poslije pola stoljeća još uvjek u upotrebi.

Blitvenica dok je bila u vojnoj sluzbi

U Boki Kotorskoj plove (ili bolje rečeno vazani su) dva takva, očekujući nove zadatke

LM-153 „Blitvenica“

Lovac mina LM 153 na sinhro liftu Arsenala

Nekadašnji lovac mina LM-153 „Blitvenica“ Jugoslovenske Ratne mornarice koga je prije tri godine jednoj podgoričkoj privatnoj firmi za promet sekundarnih sirovina prodalo Ministarstvo odbrane Crne Gore, uskoro će ponovno zaploviti Jadranom kao najveći ovdašnji naučno-istraživački i brod za zaštitu ekologije.

 

LM 153 na sinhro liftu

„Blitvenica“ je izgradjena 1957 godine u Francuskoj kao jedan od tri velika minolovca klase „Sirius“ za bivšu JRM.

 

Bivsi lovac mina ceka rekonstrukciju na Mulu 1

Ovaj drveni brod dužine 46,65 metara i deplasmana 383 tone, krajem osamdesetih godina prošlog vijeka u MTRZ „Velimir Škorpik“ u Šibeniku, rekonstruisan je u lovca mina i opremljen tada izuzetno modernim britanskim protivminskim sonarom „Plesey- 193M“ i francuskim daljinski upravljanim ronilicama PAP-104.

 

Bivsi lovac mina ceka rekonstrukciju na Mulu 2

Bivsi lovac mina ceka rekonstrukciju na Mulu 3

Više detalja pročitajte u članku STARI RATNIK BRANI PRIRODU

 

Mada sadašnji vlasnik "Blitvenice" smatra svoj brod, koji je trenutno vezan uz mulo na Muo, "skoro najvećim" drvenim brodom na svijetu (svega metar kraći od najvećeg) mi smo na svega par milja dalje u tivatskom zalivu našli još veći, čak 3 metra duži od "Blitvenice" (istina po deplasmanu znatno manji):

M-1098 »Algol« danas »Independia«

Kapetan Jens Vermter planirao je da se bavi čarterom a njegova ploveća »stara dama« »Independia« deplasmana 200-tinjak tona duga je 49,5 metara, široka 7,2 i ima gaz od 1,8 metara. Brzinom od 20 čvorova pokreću je dva dizel motora MTU ukupne snage 2.400 konja.

 

bonici 1

Današnja »Independia«, pod oznakom M-1098 i imenom »Algol«  izgradjena je 1963 godine u renomiranom  brodogradilištu »Abeking und Rasmussen«, jednom od najboljih svjetskih »škverova« za drvene brodove, za potrebe njemačke Ratne mornarice.

Tekst koji govori više STARI MINOLOVAC PRIVLAČI LJUBITELJE KLASIČNIH BRODOVA napisan je relativno davno. Što se u međuvremenu izdešavalo, nije nam poznato, tek, evo "stare drvene dame" na vezu u Bonićima.

 

bonici 2

 

Još par fotografija bivše "Blitvenice"

Snimio danas (16 februara 2010) Zoran Nikolić

Blitvenica 1

 

Blitvenica 2 

Blitvenica 3

 

Blitvenica 4 

Blitvenica 5

I kratki pogled prema obali:

Hotel SIND  

I još par fotografija bivšeg »Algola«

Independia 1

Independia 2

Independia 3

.

NB

Nema komentara:

Objavi komentar