5. tra 2015.

Rambo Amadeus kupio jedrilicu Voja Stanića

Izvor portal "Na vodi" i "Blic on line"



Muzičar iz Herceg Novog, sa stalnom adresom u Beogradu, Antonije Pušić, koji je poznat kao strastveni jedriličar, potvrdio je da je nedavno postao vlasnik jedrilice čuvenog slikara Voje Stanića.

- Moj brat i ja smo veliki poklonici Voja Stanića, godinama smo ga gledali kako jedri na svoj specifičan način u toj specifičnoj jedrilici. Pošto je u godinama i više ne jedri, pružila se prilika i vrlo nam je drago da smo sada preuzeli brigu o njoj. Inače, „Jugo“ je mala drvena jedrilica francuske konstrukcije, tipa Muscadet. To za nas nije obična jedrilica, to je kulturno dobro, ploveći muzej našeg živog genija- ispričao je Rambo.

A evo šta Voji Stanić kaže o toj jedrilici "ja sam tad mojom trošnom jedrilicom stigao u grad podno Srđa, gdje sam na samom trotoaru, pored Kneževog dvora, priredio i svoju prvu samostalnu izložbu. Iako je moja jedrilica puštala vodu, slike sam neoštećene i suve vratio doma… Simbolično, toj prvoj barci nadjenuo sam ime „Titanik“, pa je i ona ubrzo završila na morskom dnu!


No, moje nove barke bile su sve duže i brže, a negdje sedamdesetih u Rimu sam nabavio sadašnju jedrilicu i dao joj ime „Jugo“. Obavio sam i prepravke, kako bih je osposobio za svoj način jedrenja, jer inače jedrim solitudo. Zato za mene neki i govore – Vojo jedreći slika, a u svom ateljeu slikajući jedri….  Inače,umjetnost je sredstvo komunikacije koje oplemenjuje. To približava ljude i podsjeća ih da je život interesantan"


Rambo je takođe rekao da  plovilo trenutno nije u najboljem stanju, ali da će ga do početka leta dovesti u red.
- Nameravamo da je prvo polako dovedemo u reprezentativno stanje, ali samo za revijalno jedrenje. Redovno jedrim na mom mikrotoneru „Pomidora“ koji nema nikakvu muzejsku vrednost – istakao je muzičar.

Rambo već duže vreme drži predavanja o energetskoj efikasnosti, ali kaže da taj glas nema naročiti odjek.
- Slabo je to. Vlastodršci na Balkanu se više pale na gradnju kapaciteta i investicije nego na efikasnost, jer gledaju zaradu, a efikasnost sama po sebi njih kao neefikasne izbacuje iz igre. Biti u manjini je zabavno, naročito kad je jasno da sam u pravu. To mi daje osećaj da sam pionir, a i drug Tito je najviše voleo pionire, zar ne? Uši koje će me razumeti tek rastu, zasad govorimo o promilima – zaključio je harizmatični muzičar.


Ova poznata i vrijedna jedrilica će vjerovatno na reparaciju ići u Bar kod umjetničkih kalafata Petra i Nenada Bokovca koji će joj siguran sam udahnuti novi život. 






1 komentar:

  1. Anonimno5/4/15 22:28

    Biće na kredit,ne vjerujem da je iskeširao.

    OdgovoriIzbriši