6. ožu 2010.

Muo na starim fotografijama

Već prije sam u nekoliko navrata posjećivao vaš blog. I mogu reći da mi je drago da neko vodi računa o pitanju spašavanja drvenih barki.

Zato vam rado ustupam ove moje fotografije.

Piše nam i sve pozdravlja

Ljubo Pasković

Među mnoštvom izvrsnih i interesantnih, a reklo bi se i značajnih fotografija nastalih davno na Muu, izdvajamo na prvom mjestu ovak dokument

Upisni list barke iz 1921

"Moja porodica je do prije neku godinu posjedovala, po mojim saznanjima, najstariju drvenu barku u Boki, građenu 1866, pa vam mogu poslati par slika upravo te barke. Nju su nažalost, pošto smo je prodali, zapalili!" kaže Ljubo o gejeti "Dobra sreća" na koju glasi ovaj dokument.

Očekujemo više detalja o ovome...

A sada... venecijanska gondola, kolumbova karavela, bokeljski šambek... i sve to ispred Mua.  Velika fešta - Bokeljska noć, u najboljoj svojoj tradiciji ...barke sa Mua spremne za paradu.

Bokeska noc 1

Bokeska noc 3

Bokeska noc 4

Bokeska noc 2

 

Pa onda dvije slike sa "kraja"

Stari Muo 4

 

Stari Muo 5

A kako je Muo izgledalo s mora

Stari Muo 2

Stari Muo 3

I kako su ga na razglednicama prikazivali ondašnji majstori "kolor" fotografije

Razglednica Mula 5

Razglednica Mula 2

Razglednica Mula 3

Razglednica Mula 4

Jedan veliki brod

Brod ispred Mula Putnicki brod "Andes" ispred Mua, Avgusta 1970.
Brod je sagradjen 1939. godine u Irskoj, a razmontiran 1971. u Gentu, Belgija

I na kraju ljudi ovog malog, a reklo bi se velikog, Bokeljskog mjesta

Stari Muo

Hrvatsko pjevacko drustvo Zvonimir

Orkestar Muo 1896

 Slika 1Na slici su prikazane radnice i radnici iz nekadašnje fabrike ribe na Muu. Fabrika  se nalazila u zgradi koju sada zovu magacin. 83 osobe su na fotografiji. Reklo bi se - privredni gigant - za ondašnje, a i za današnje bokeljske prilike

dopunjeno 11.03.2010.g.

Zoran se raspitao o "fabrici"  i evo što kaže:

Zvali su je i sada je tako zovu "fabrika ribe na Muo", ali to je u stvari bio jedan ad hok pogon za soljenje ribe i radio je samo kad je bilo dosta ribe.

Radnice su pozivali po potrebi i odmah ih isplaćivali dnevno po učinku. Tu su radile uglavnom sve žene sa Prčanja i Mula među koima i  moja pokojna baba Nina i strina Nevenka koja mi je sve ovo ispricala.

Fabrika je počela raditi 1952 godine a ne znam podatak kad je sve završilo.

Dobar ulov

Zahvaljujemo se Ljubu Paskoviću na ovom prilogu i podršci DrvenimBarkama.

Dok čekamo više informacija o njegovoj gajeti "Dobra sreća" koja je plovila više od 140 godina da se podsjetimo što smo mi ranije pisali o njoj

 

NB

Nema komentara:

Objavi komentar